UnknownLa Comissió Nacional Andorrana per la UNESCO comunica que queda obert el període de presentació de candidatures per cobrir possibles places de funcionaris internacionals per treballar al secretariat de la Unesco.

Les persones que hi estiguin interessades s’hauran d’adreçar a la Comissió Nacional Andorrana per la UNESCO: carrer Prat de la Creu, 68-76, AD500 Andorra la Vella, telèfon 825 700, adreça electrònica cnau.unesco@andorra.ad, abans del 15 de juny del 2015.

El Govern triarà les candidatures (15 com a màxim) que s’ajustin més als criteris de la Unesco i les enviarà al secretariat de l’organització internacional abans del 10 de juliol del 2015.

Els criteris de la Unesco són els següents:

– Nacionalitat: andorrana

– Edat: 32 anys o menys el 31 de desembre del 2015

– Titulars d’un diploma universitari de nivell superior, preferentment amb una especialització en algun dels camps següents:

* Educació: planificació de l’educació, educació comparativa, reformes educatives, gestió dels recursos humans i gestió de projectes.

* Ciències naturals: ciències naturals del medi ambient.

* Ciències humanes i socials: ciències humanes i socials (transformacions socials, elaboració de les polítiques, diàleg intercultural i amb joves).

* Cultura: dret internacional.

* Comunicació i informació: ciències de la comunicació o de la informació.

* Relacions exteriors: relacions internacionals, ciències polítiques.

* Afers legals: dret internacional, drets dels contractes, dret comercial i administratiu.

* Gestió financera: finances, comptabilitat i auditoria.

– Llengües: francès i anglès. Domini excel·lent d’una d’aquestes llengües i bons coneixements de l’altra. Es valorarà el coneixement d’ambdues llengües.

A més dels criteris mencionats, es tindran en consideració les tres nocions d’excel·lència, d’acompliment i de compromís envers el mandat de la Unesco. Una primera experiència professional pertinent representarà un avantatge però no serà un criteri de selecció essencial.

Després d’una primera avaluació de les candidatures, el Departament de Personal de la Unesco convocarà els candidats preseleccionats a la seu de París i els farà passar unes proves de llengües i unes entrevistes.

Els candidats seleccionats seran contractats per la Unesco per un període de proves d’un any. Si un cop finalitzat l’any, l’avaluació és bona, aquestes persones obtindran l’estatus de funcionaris internacionals i passaran a formar part del personal de la Unesco.